Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

KOFFIE OP HET WERK: HET MEEST ONDERSCHATTE VISITEKAARTJE VAN UW ORGANISATIE

Heeft u er wel eens over nagedacht dat koffie het visitekaartje van uw organisatie is? En niet alleen voor (potentiële) klanten, maar ook voor uw eigen medewerkers. Als facility manager wilt u uiteindelijk die omgeving creëren waarin medewerkers optimaal kunnen presteren en die gastvrijheid uitstraalt wanneer u klanten ontvangt. En goede koffie is hierin belangrijker dan u denkt.

Over het algemeen geldt de regel: hoe sneller de koffie gezet wordt, hoe minder de kwaliteit van de koffie is. Het soort koffiemachine speelt daar een belangrijke rol in. Een instant koffiemachine is bijvoorbeeld sneller, maar de kwaliteit is over het algemeen minder dan die van een espressomachine met verse bonen. Waarom kiest een organisatie toch voor mindere kwaliteit?

MEDEWERKERS VINDEN GOEDE KOFFIE OP HET WERK BELANGRIJK

“Omdat het goedkoper is en medewerkers verwachten dat er koffie aanwezig is”, is een veelgehoord antwoord. Terwijl het merendeel van de medewerkers verse bonen koffie lekkerder vindt.

Bedrijven kiezen voor een koffiemachine met snelle doorlooptijd omdat werknemers dan weer sneller aan het werk gaan. De directie wil gezelligheid bij de koffieautomaat voorkomen. Maar dat argument kan eigenlijk de prullenbak in. Bijna de helft van de Nederlandse medewerkers denkt namelijk productiever te zijn wanneer ze goede koffie drinken. Bovendien resulteren informele overlegmomenten in efficiënter werken.

Ook in het waarborgen van de medewerkerstevredenheid speelt koffie een belangrijke factor. Medewerkers vinden de aanwezigheid van goede koffie op het werk bijvoorbeeld belangrijker dan een laptop van de zaak.

EEN GOEDE INDRUK MAKEN OP RELATIES DOET U OOK MET KOFFIE

Koffie is niet alleen een visitekaartje richting uw medewerkers, maar ook voor (potentiële) klanten. De relaties met prospects en klanten zijn essentieel voor uw organisatie. Wanneer u klanten ontvangt, wilt u vanzelfsprekend zo goed mogelijk voor de dag komen. Koffie speelt daar een belangrijke rol in.

Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat een bespreking, onderhandeling of meeting vrijwel altijd begint met een kop koffie? En bent u zich ervan bewust dat u extra punten scoort op het moment dat u lekkere koffie serveert?

De kans is groot dat uw (potentiële) klant een bepaald beeld heeft van uw organisatie die matcht met kwaliteitskoffie en niet met ‘slechte’ koffie. Bovendien past minder lekkere koffie niet bij de professionaliteit die u als bedrijf wilt uitstralen. Alleen door koffie kunt u al met 1-0 achter staan.

HOE SERVEERT U DE KOFFIE?

En niet alleen de koffie is belangrijk, ook de manier waarop het geserveerd wordt. Het maakt wel degelijk verschil of u de koffie aanbiedt in plastic of papieren bekertjes of in een kopje.

Kortom, koffie is tegenwoordig veel meer dan het drankje dat uw medewerkers en bezoekers het meeste drinken op kantoor. Het is het meest onderschatte visitekaartje van uw organisatie.

Bent u benieuwd welke koffie het beste past bij uw organisatie en medewerkers? In ons Experience Center kunt u al onze koffie- en theevarianten proeven en onze koffiemachines zien én ervaren

Deel in/met uw netwerk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.