Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

6 TRENDS VOOR KOFFIE OP HET WERK IN 2017

Op welke trends kunt u als facility manager dit jaar inspelen om de medewerkerstevredenheid te optimaliseren? Het belang van goede koffie op het werk heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Medewerkers drinken thuis en in de horeca steeds meer koffie van hoge kwaliteit en dat willen ze op het werk ook. Veel bedrijven spelen daarop in en hebben een koffievoorziening die aan de wensen en behoeften van medewerkers voldoet.  Want geloof het of niet, een goede koffievoorziening draagt bij aan de medewerkerstevredenheid. Wij zetten de 6 koffietrends voor dit jaar op een rij:

DE OPKOMST VAN KOUDE KOFFIE ZET DOOR

Zomer of geen zomer, cold brew koffie, overgewaaid vanuit de Verenigde staten wint in Nederland aan populariteit. Het staat tegenwoordig bij vrijwel elke koffiebar op het menu en is verkrijgbaar in de supermarkt. In 2017 zal cold brew koffie nog meer aan terrein winnen. Het is niet alleen een ideaal drankje voor warme dagen op kantoor, maar ook als (gezonde) vervanger voor bijvoorbeeld frisdrank.

GROEIENDE VRAAG NAAR VERANTWOORDE EN GEZONDE PRODUCTEN

De vraag naar verantwoorde en gezonde producten blijft toenemen op kantoor, ook in 2017. Medewerkers vinden gezondheid steeds belangrijker en hechten steeds meer waarde aan de aanwezigheid van gezonde alternatieven op kantoor. Denk bijvoorbeeld aan halfvolle weidemelk of plantaardige melk in plaats van volle opschuimmelk.

KOFFIE BEREIDEN MET PLANTAARDIGE MELK

Deze trend staat in het verlengde van de groeiende vraag naar verantwoorde en gezonde producten. Steeds vaker wordt koffie bereid met amandelmelk, sojamelk of speltmelk. Niet alleen thuis, maar ook bij horecagelegenheden kunnen we de keuze maken tussen plantaardige melk en gewone melk. Deze melksoorten zijn over het algemeen gezonder dan koemelk. Deze trend zal ook steeds meer zichtbaar worden op kantoor.

KOFFIE ALS VISITEKAARTJE

U wilt niet alleen uw medewerkers, maar ook uw gasten goede kwaliteit koffie, aanbieden. Want de relatie met prospects en klanten is essentieel voor uw organisatie. En koffie speelt daar een belangrijke rol in. Het is het meest onderschatte visitekaartje van uw organisatie en wordt steeds belangrijker.

REKENING HOUDEN MET KLIMAATVERANDERING

Een koffieboon van goede kwaliteit is afhankelijk van het klimaat. Door de klimaatverandering mislukken oogsten vaker en wordt koffie steeds schaarser. Bovendien staat duurzaamheid bij veel organisaties steeds hoger in het vaandel. Koffie is een manier om te verduurzamen en daardoor meer rekening te houden met het milieu. Niet alleen door voor een duurzame machine te kiezen of afval te hergebruiken, maar ook door te kiezen voor ‘lokale’ koffie.

BEDRIJVEN KIEZEN VOOR ‘LOKALE’ KOFFIE

Steeds meer bedrijven kiezen voor ‘lokale’ koffiesoorten en duurzame koffie. Om de vraag naar koffie op te vangen wordt geïnvesteerd in ketenverduurzaming. Koffie wordt in het land van herkomst geoogst, gebrand en verpakt in plaats van dat het na het oogsten naar West-Europa wordt getransporteerd. Op deze manier creëert u economische waarde in het land van herkomst gecreëerd en houdt u rekening met het milieu.

Kortom, komend jaar staan met name gezondheid en duurzaamheid hoog in het vaandel. Nieuwsgierig hoe MAAS zich inzet voor duurzame koffie en hoe wij inspelen op de vraag naar gezondere producten? Kom dan langs in ons Experience Center. Onze koffiespecialisten vertellen u er graag meer over. Bovendien heeft u dan de mogelijkheid om al onze koffiemachines te zien én ervaren en onze koffiesoorten te proeven.

Deel in/met uw netwerk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.