Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

6 CRITERIA OM TE BEPALEN WELKE KOFFIEMACHINE BIJ UW ORGANISATIE PAST

Voor veel werknemers is koffie, of beter gezegd goede koffie, onmisbaar op het werk. Sterker nog, de meerderheid vindt een goede kop koffie op kantoor belangrijker dan het lunchaanbod, het jaarlijkse bedrijfsuitje of een laptop van de zaak. Als facility manager wilt u een omgeving creëren waarin medewerkers optimaal kunnen presteren en tevreden zijn. Een goede kop koffie hoort daar ook bij.

Een kop koffie drinken is tegenwoordig veel meer dan alleen een ochtendritueel. Bijna de helft van de Nederlandse werknemers zegt productiever in het werk te zijn met een goede kop koffie. Een kleine meerderheid zegt zelfs niet zonder koffie op het werk te kunnen. Kortom, de koffiemachine is een geliefde en belangrijke plek bij werknemers. Een plek om een moment van rust te nemen of juist een kort overleg met collega’s te voeren.

Om in de wensen en behoeften van werknemers te kunnen voorzien, is het belangrijk om een koffiemachine te kiezen die past bij uw organisatie. Een koffiemachine is tenslotte niet iets wat u elke dag uitkiest. Terwijl koffie wel dagelijks door medewerkers en bezoekers gedronken wordt. Maar waar let u eigenlijk op bij het kiezen van een passende koffiemachine?

Aan de hand van deze zes criteria kies je de koffiemachine die het best bij uw organisatie past:

  • Zetmethode
  • Koffievariaties
  • Aanbod andere dranken
  • Aantal gebruikers
  • Merkvoorkeuren
  • Organisatiewaarden

ZETMETHODE

Een kop koffie kan op verschillende manieren worden gezet. Hebben uw gebruikers de voorkeur voor instant koffie, filtermaling, capsules of verse bonen koffie. En vinden ze de snelheid waarmee een kopje wordt gezet belangrijk? Of juist de kwaliteit van de koffie?

Deze vragen zijn belangrijk in de afwegingen die u maakt in de zoektocht naar een geschikte koffiemachine. De zetmethode bepaald namelijk voor een groot deel wat voor soort koffiemachine u kiest.

KOFFIEVARIATIES

Een kop koffie kent een legio aan variaties: gewone zwarte koffie, espresso, cappuccino, latte macchiato, decafé enzovoorts. Zijn uw gebruikers tevreden met een goede kop zwarte koffie of willen ze
meer keuzemogelijkheden? In andere woorden, past een eenvoudige of geavanceerde koffiemachine het
beste bij uw organisatie?

 AANBOD ANDERE WARME DRANKEN

Alsof het kiezen van de juiste koffievariaties nog niet lastig genoeg is, kan een geavanceerde koffiemachine tegenwoordig meer dan alleen koffie schenken. Er kunnen, buiten koffie, extra opties aan toegevoegd worden. Bijvoorbeeld het schenken van andere hete dranken zoals thee of warme choco. Kiest u voor alleen koffie of breidt u het aanbod uit met andere warme dranken?

AANTAL GEBRUIKERS

Een ander belangrijk criteria is hoe frequent de koffiemachine wordt gebruikt. In andere woorden: hoeveel kopjes worden er per dag mee gezet. U zult begrijpen dat het scheelt of de machine elke dag door 1 tot 10 mensen wordt gebruikt of bijvoorbeeld door meer dan 30.

Hoeveel mensen gebruik maken van een koffiemachine en de frequentie van gebruik zijn belangrijk in de afweging voor een geschikte machine. De ene machine is namelijk geschikter voor een grotere groep mensen dan de ander.

MERKVOORKEUREN

Bijna iedereen heeft wel de voorkeur voor een bepaald merk koffie, ook uw werknemers. De een zweert bij een A-merk terwijl de ander altijd kiest voor een huismerk of private label. Hoewel u bij de meeste koffiemachines kunt kiezen uit vele merken, komt een premium espressoboon uiteraard beter tot haar recht in een hoge kwaliteit espressomachine. De merkvoorkeur van de gebruikers zegt daarom ook veel over de wens naar kwaliteit.

Als u op de hoogte bent van de eventuele merkvoorkeuren van uw werknemers wordt het eenvoudiger om de juiste koffiemachine te selecteren.

ORGANISATIEWAARDEN

Niet alleen criteria met betrekking tot de koffiemachine zijn van belang om de machine te kiezen die het beste bij uw organisatie past. Om de ultieme koffiebeleving te creëren voor werknemers is het van belang om, indien mogelijk, deze te laten aansluiten op de waarden van uw bedrijf. Elk bedrijf heeft bepaalde
waarden die hoog in het vaandel staan. Is binnen uw organisatie bijvoorbeeld duurzaamheid of MVO belangrijk? Deze waarden zijn eenvoudig te integreren in de keuze voor een koffiemachine. Kies bijvoorbeeld voor een energiezuinige koffiemachine en een duurzaam koffiemerk.

Een koffiemachine vinden die het beste bij uw organisatie past is geen eenvoudige klus. Echter, door aan de hand van bovenstaande criteria de wensen en behoeften van werknemers te achterhalen, kunt u de ultieme koffiebeleving creëren. Zodat iedereen elke dag kan genieten van een heerlijke kop koffie en productiever en met meer plezier het werk kan doen.

Bent u nieuwsgierig welke koffiemachine het beste bij uw organisatie past? In ons Experience Center kunt u onze nieuwste koffiemachines zien én ervaren. U kunt terecht voor al uw vragen en onze koffiespecialisten bieden u de helpende hand bij het maken van de juiste keuze.

Kom gratis langs in ons Experience Center en ervaar welke koffiemachine het beste bij uw organisatie past.

Deel in/met uw netwerk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.