Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

3 MANIEREN OM OP DE KOFFIEPRIJS OP KANTOOR TE BESPAREN

Ondanks krimpende budgetten wilt u als facility manager de medewerkers tevreden houden met goede koffie. Juist omdat medewerkers steeds meer waarde aan koffie hechten en het de productiviteit en medewerkerstevredenheid verhoogt. De kans is groot dat u op uw koffieprijs kunt besparen om zo toch aan de wensen en behoeften van medewerkers te voldoen.

U kunt op de koffieprijs besparen door bijvoorbeeld een espressomachine met verse koffiebonen te vervangen door een instant koffiemachine. Deze maatregel zal echter weerstand bij uw medewerkers oproepen en gaat in tegen de behoefte naar een hogere kwaliteit koffie op de werkvloer. In deze blog bespreken we drie andere kansen om op uw koffieprijs te besparen zonder dat u inlevert aan kwaliteit of dat de medewerkerstevredenheid achteruit gaat.

#1 EEN FINANCIËLE BIJDRAGE VRAGEN

Waar het in andere landen heel normaal is om een financiële bijdrage te vragen aan de medewerkers voor koffie op kantoor, is dat in Nederland nog niet zo gewoon. Terwijl het een goede mogelijkheid is om een hogere kwaliteit koffie aan te bieden, de medewerkerstevredenheid te vergroten en de kosten te drukken.

money-1305119_960_720.jpgUit onderzoek van MAAS blijkt namelijk dat ruim 40% bereid is te betalen voor de koffie op het werk, indien deze van hoge kwaliteit is. 64% van de ondervraagden heeft behoefte aan hogere kwaliteit koffie op de werkvloer. 63% zou overwegen om hogere kwaliteit koffie te kopen indien deze beschikbaar is.

Een bijdrage van €1,00 voor normale koffie en €1,50 voor cappuccino zijn hierbij realistische prijzen. Door een financiële bijdrage te vragen voor kwaliteitskoffie zijn de opbrengsten hoger dan de kosten. Dit maakt het voor u zeer interessant om betaalde koffie aan te bieden op het werk.

#2 EEN KOFFIEMACHINE OP MAAT

Uiteraard bepalen uw koffiemachines mee in uw koffieprijs. Sterker nog, bij aanschaf is de koffiemachine over het algemeen de grootste kostenpost. Bij veel bedrijven is de aanwezigheid van koffiemachines de laatste jaren sterk toegenomen, mede omdat de vraag naar goede koffie op het werk groeit.

Soms belandt er op elke verdieping of bij elke afdeling een koffiemachine, maar is dat wel zo efficiënt? Bovendien maakt het ook nog verschil wat voor soort koffieapparaat u heeft.

Stel uzelf eens de volgende vragen:

  • Wordt elke koffiemachine door voldoende mensen gebruikt?
  • Kan de koffiemachine de capaciteit aan?
  • Is de koffiemachine betrouwbaar genoeg?
  • Is de levensduur van de koffiemachine in samenhang met de gebruiksfrequentie?
  • Is het efficiënter om koffiemachines te centraliseren?

Met behulp van deze vragen kunt u bepalen welke koffiemachine het beste bij uw organisatie past. Wellicht volstaat één grotere koffieautomaat waarbij alle ingrediënten achter de deur zitten.

GEREVISEERDE KOFFIEMACHINES

Bovendien bestaat er ook nog de mogelijkheid om een gereviseerde koffiemachine aan te schaffen, die goedkoper is dan een nieuwe machine maar dezelfde kwaliteit koffie levert. Gereviseerde koffiemachines zijn machines die na verloop van een contract uitvoerig worden getest en weer volledig als nieuw worden gemaakt. Hierdoor kunnen de koffiemachines nog een lange tijd mee én u geniet van een gunstigere inkoopprijs.

#3 EEN ONDERHOUDSCONTRACT

Heeft u bij aanschaf van uw koffiemachine een onderhoudscontract afgesloten of niet? De koffiemachines van tegenwoordig zijn complexe machines waarbij een storing of defect niet altijd  eenvoudig te verhelpen is. Dergelijke machines vereisen goed en deskundig onderhoud om deze defecten niet alleen te verhelpen, maar ook te voorkomen. Met een technisch serviceovereenkomst bent u altijd verzekerd van hulp bij storingen en defecten.

De investering in het onderhoud van de koffiemachines bij u op kantoor loont altijd, omdat de kosten van onderhoud niet opwegen tegen de aanschaf van een nieuwe koffiemachine op het moment dat deze kapot gaat.

Heeft u wel eens gedacht aan het afsluiten van een servicecontract bij uw leverancier? Op deze manier bent u er zeker van dat bij storingen of andere (technische) problemen een specialist het probleem verhelpt.

Ondanks het feit dat een onderhoudscontract een extra kostenpost is, weegt het uiteindelijk niet op tegen de kosten die u hebt wanneer een koffiemachine een storing heeft of kapot gaat.

Er zijn voldoende mogelijkheden om op de koffieprijs te besparen zonder dat u aan kwaliteit inlevert met ontevreden medewerkers tot gevolg. En dat is wat u uiteindelijk wilt bewerkstelligen met de krimpende budgetten binnen uw organisatie.

Wilt u weten welke koffiemachines op de lange termijn voor kostenbesparing zorgen? Kom dan langs in ons Experience Center. Daar kunt u onze koffiemachines zien én ervaren. Bovendien staan koffiespecialisten voor u klaar om hun kennis te delen en u van informatie te voorzien.

Deel in/met uw netwerk

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.